dimecres, 11 de desembre del 2013

FORN I PASTISSERIA CASTANYS. Castanys 13-15. Poblenou (1890's-1980's)

Agraïments a JOAN SAFONT


*1970's.- La pastisseria i forn de pa Castanys a l'entorn del Mercat de la Unió al Poblenou.

Aquesta fleca i pastisseria era situada davant del Mercat de la Unió del Poblenou, va ser oberta cap a finals del segle XIX i va arribar a incloure una fàbrica de galetes i xocolata. Als anys 1950's la botiga  va ser ampliada incorporant part dels baixos de la finca contigua del número 15 .
La historia d'aquesta fleca esta vinculada al pintor Ramon Calsina, que va nèixer a la mateixa casa i havia treballat al forn.
Esteve Puig i Figols va llogar el forn al 1936 i posteriorment el va comprar a Lola Baró, la mare del pintor Calsina. Trenta anys després, al 1966, el van llogar al treballador del forn Ramon Filella Juncosa.

3 comentaris:

  1. UNA MOLT BONA REMEMBRANÇA,PART DE LA MEVA FAMILIA SON DEL P,N.,I FLAQUES, JO MATEIXA HI VAIG NEIXER,LA TINC PERO QUE MOLT PRESENT.

    ResponElimina
  2. Uns records de la infantessa que mai s'oblidaran. També hi havía el fill del Ramón, en Llorenç, que va obrir al Pont del Treball la passtiseria LUMI, on feien les millors postres arreu on vagis. La meva avia també va formar part en aquella pastissería única.
    Encara recordo la rebosteria que feia, sobre tot les granotes verdes de mantega.Gràcies per haber exixtit.

    ResponElimina
  3. Allá treballava la lumi, quan jo treballar al mercat de la unió, algu SAP on está ara?

    ResponElimina